söndag 10 juni 2012

Tanken på semester

  

  Fyra veckor kvar innan det är dags för semester. Sedan är det ledighet i fyra veckor. Tänk så olika man kan förhålla sig till samma tidsrymd. Jag vill att de kommande veckorna skall gå så fort så fort. Men sen vill jag att tiden skall stanna upp och gå så långsamt som det bara är möjligt. Ja, ja.... det där rår man ju ändå inte på... Idag blev vi äntligen färdiga att boka sommarens semester. En vecka i Tropea, Kalabrien, längst nere i tån på den italienska stöveln, som vi gått och sneglat på ett tag nu. Det skall bli så underbart! Sol, bad, spännande böcker, god mat och vacker natur.

  Som vanligt, efter lite längre ledighet som jag haft, är söndagen lite av en omställningsdag. Man skall liksom vänja sig vid tanken på jobb igen. Söndagskvällen kan ha ett drag av vemod över sig. Vad skönt att jag har ett jobb jag älskar! Hur skulle det annars vara på söndagskvällarna?

  En spännande match mellan Spanien och Italien har livat upp söndagskvällen i alla fall och nu är det bara ett dygn kvar tills det är dags för Sverige att kasta sig in i EM. Som landskronabo hoppas jag ju att Jonas Olsson skall få gå in som mittback, men det verkar inte bli så... Nu håller vi tummarna och laddar för matchen imorgon!

Jonas Olsson, Premier League, gammal boisare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar