lördag 23 juni 2012

Hon har blommor i sitt hår!

Mina midsommartjejer!

  Inte många spår vittnar om att vi för mindre än ett halvt dygn sedan hade midsommarfest här hemma. Vi (läs Håkan) är himla effektiva när det kommer till sådant. Ska saker göras kan man lika gärna göra det direkt!

  Det var verkligen ett bedrövligt väder här hemma hela dagen igår. På Facebook uppdaterades det från vänner över hela vårt land som glatt lade ut solgassiga bilder och önskade glad  midsommar. Här hällregnade hela dagen. Tack och lov har vi ett stort partytält! Jag sprang med nystrukna vita dukar och porslin under paraply för att duka under eftermiddagen. När det var ett mindre uppehåll i regnandet sprang jag med sekatören och knipsade av blommor i trädgården. SMHI och DMI sa att solen skulle komma fram emot åtta på kvällen. Norska YR däremot proklamerade orädda att solen minsann skulle komma redan 18:00. Jag klamrade mig fast vi norrmännens prognos och minsann en kvart över fem slutade det regna. En blå rand syntes över sundet och prick 18:00 sprack solen upp och vips steg temperaturen till härlig sommarvärme. Såg lite kul ut att vi var ett helt gäng som stegade runt i gummistövlar.

  När man har knytis på midsommarfesten inträffar två saker. Man har hur mycket tid som helst, själv, och man kan avslappnat förbereda i lugn och ro (man hinner också duscha innan gästerna kommer och läsa ett antal kapitel ur nån bra deckare) och man får en massa god mat. Alla hjälper till och rycker in vid spis, skärbrädor och skålar. Mycket bra!

Stövlar, ifall att...

18:00 kom solen.


Välkomna in i mitt tält!

Så skönt när alla bidrar till buffén.

Glad midsommar, hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar