lördag 16 juni 2012

Finbesök & restaurangbesök

Underbart att vara tillsammans! På Sturup.
  Så kom hon då, äntligen! Såklart sken solen för att riktigt välkomna Hanna som är hemma på en veckas semester. Den vanliga morgontröttheten (läs morgonkoman) skakades av fortare än vanligt. Jag for över Hannas rum med en omgång Ajax också innan jag stack till jobbet - som jag vet att hon gillar. Lik sin mor steg hon upp i ottan för att vara på flygplatsen i god tid. Väldigt god tid. Skall man ändå iväg kan man lika gärna åka till flygplatsen, tycker jag (och hon). Så länge det bara är en måltid som behöver inmundigas på flygplatsen tycker jag att vistelsen där kan försvaras.... haha.

  Efter nästan ett år med bara mig och Håkan i huset blir det snart förändringar, majore (italienska för stora). Andrea mellanlandar om ett par veckor på Algatan i väntan på lägenhet och i mitten/slutet av juli kommer Hanna hem på riktigt. Kommer förmodligen att ge en del bloggstoff! Kan vara bra för dem att veta denna nya ordning: saker kan hamna i bloggens offentlighet! That'll keep 'em straight! Eller...

Restaurangmys I.

Restaurangmys II.

  Speakers Corner i Landskrona har jättebra mat, trevlig personal, sjysst läge och stort utbud av öl och whisky (vilka jag i och för sig avstår). Dit gick vi för att fira att vi alla är tillsammans. Vi blev inte besvikna denna gång heller. Trevlig service, god mat och underbart sällskap! På cykelturen hem, för att tyvärr se Sverige förlora chanserna till avancemang i EM, blev flickorna som barn på nytt, cyklade galet, fastnade i varandra och totalvurpade och förstörde skinn på armbågar och knän, ett par jeans och en nagel. Ja, man har barn i huset igen...

Ja, se barn! Får handla hem mer plåster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar