måndag 4 juni 2012

Övning ger inte färdighet - fortfarande kass på att vara sjuk

IMG_0288
Klassiskt nattduksbord för förkylda!
   När jag gick hem från jobbet i torsdags såg jag fram emot tre härliga, lediga dagar. Först lite pannkakor och läxläsning med härliga ungar och sedan långledigt. Hostan och halsontet, som dök upp redan tidigare i veckan, var på upphällning (tänkte jag). Ett sms från Håkan: Förkyld nu fick mig att omvärdera en aning, det är ju alltid lite tråkigare när den ena är sjuk.

  Nu är det måndag och vi har legat sen i torsdags kväll. Jag var inte alls på väg ut ur lite hosta, visade det sig. Det hade helt enkelt inte tagit riktig fart ännu. Trist! Jag är så dålig på att vara sjuk! Turligt nog har goda vänner varit förbi med lite av varje (sånt som man behöver när det är synd om en). Idag börjar jag känna att det nog har vänt. Imorgon är det halvdag på jobbet och sedan skall jag vara ledig resten av veckan. Jag skall göra allt för att komma till jobbet imorgon, inte bara för att det känns bättre när man skall vara ledig, utan också för att det dras en sjukdag annars (trots att det bara är halv jobbedag). Karensdagen idag kunde jag tyvärr inte rå på!

  Filmer har setts. Böcker har lästs (Åsa Larssons senaste Offer till Molok rekommenderas verkligen). Wordfeud har kämpats. SVT Play har rullat på. Det hjälper liksom inte. Jag är kass på att vara sjuk!

  Nu väntar jag på så mycket energi att jag kan börja baka ur den underbara boken jag fick till Mors Dag. Recept från The Magnolia Bakery - ni vet det hippa stället i New York, West Village. Jag har lovat Hanna att göra något ur boken tills hon kommer hem, den 15:e juni. Då är hon hemma en vecka innan hon åker tillbaka till London för sin sista skälvande au pair-tid. Ojojoj, vad tiden går fort! Hon åkte ju precis! Det var ju alldeles nyss som jag stod och grät och tittade på mig själv i badrumsspegeln och SÅG hur sorgligt det var att hon åkt! Jag lovar att återkomma med recept och bilder när något smarrigt bakats!

Min fina Mors-dags-present.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar