söndag 10 mars 2013

My kind of sunday!


Redo för gäster!
Jag älskar att ha huset fullt av människor. Familj och vänner. Vänner är också familj. Ibland vet jag inte riktigt var det ena slutar och det andra börjar. Det känns bra! Jag blandar gärna. Idag var det precis en sån dag som jag gillar. Under eftermiddagen fylldes huset på. Hanna och Jonathan. Filippa, Emanuel, Elma och Elysia. Henrik. Men Ea-Pea saknades. Jobb!

Inget nytt utprovades utan jag gjorde min egen version av TGI Fridays California Chicken Sandwich. Tänkte att det skulle passa en kylig söndag i mars. Ingen söndagsstek här inte! Återanvänder mina egna recept helt enkelt! Jag är fortfarande lite som besatt av färsk koriander. Tänker sätta igång och odla egen. Jag har kollat upp det på nätet och det skall tydligen inte vara så svårt.

En annan kul grej med att ha dessa människor i mitt hus är att de är så musikaliska också. Underbart! Piano, gitarr och trummor via nån app har det spelats på till sången. En extra bonus, helt enkel!

Ikväll tänkte vi kolla filmen En oväntad vänskap. Den skall vara fantastisk men det blev inte av att vi kom iväg och såg den på bio.

Glad kocka!


"I see the light" sjöng de. Snygga och med snygga röster!

Redo för middag!

Innan vi åt!

Lite efterarbete.

2 kommentarer:

  1. yeees, jag hittade hit! ;) och vilka snygga bilder, wow ;) hihi. maten var fantastisk i alla fall - som alltid!

    SvaraRadera
  2. Allvarligt! Vi får ha en liten fotokurs så jag lär mig lite trix!

    SvaraRadera