fredag 30 november 2012

Underbara döttrar & provlagningar

Jag tänder ett ljus i advent....
  Jag har haft en härlig fredag. Kvart över nio i morse hade vi städat huset. Håkan var på väg till jobbet och jag till Friskis. Sedan är allt möjligt. Jag har varit på handelsträdgården, veckohandlat, handlat lite julklappar och blivit ombedd att visa legitimation på systemet. Ojoj! Jag sa att det kanske var för att jag hade mössa på mig (då har det hänt förut). Kvinnan bakom mig sa att hon skulle börja använda mössa i så fall!

  Nu ikväll har jag lagat lite glöggtilltugg och fotat för att ha material till adventskalendern. Just nu ligger döttrarna i en hög på vardagsrumsgolvet. De har dansat, lekt och nu verkar det vara småprat på gång. Hur gamla de är? Ja, 19 och 22. Nu ? På spåret!

Duktiga Hanna nyss hemkommer från jobbet.

Andrea kom med snö i mössan. Underbart - både hon och snön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar